I morgon kommer kocken !
Nu kommer han, kocken från Hyderabad, som jobbat på en av Hyderabads mer kända Biryani restauranger...
Nästan som i elitidrott, man får värva...
Och här sitter jag på läktaren, och kan bara se och heja på...
Men, jag gläds åt att jag inte är bortglömd här i kyliga Sverige.
Det är alltid lika kul, när jobbrekryterare ringer MEJ på jobb jag inte ens har hittat...
Det boostar självkänslan !
För lite skrajset är det allt,
om min Indien-resa innebär att jag är helt borta från karriären...
Omkörd och glömd....för gammal, ja name it...
Egentligen är fenomenet läskigt, att tvingas synas och höras hela tiden för att va med på banan...Att vara färskvara, som förgås.
Att ta en paus och därmed ta risken, hoppas på en come-back...och att man därmed är på botten...
och aldrig tar sej upp igen.
Allt har blivit lite skruvat kan jag tycka,
huvudlös cirkus...
Gjorde iallafall en räcka tester, för det ska man göra...
Jag vet att jag har klockrent på chefsdelen...
men nu var det en del kundservice...
Får se hur den gick...
Exempel på frågor:
"En kund klagar på att det inte går att få en parkering, Du svarar då:
- Det är för att icke-kunder utnyttjar parkeringen fast de inte får"
Sen alternativen du har,
"Skulle du svara så ?"
Definitivt
Eventuellt
Självklart inte
Jag vet inte vilket som är service mot kund...
Skylla på alla bastarder som parkerar där, som inte är kunder...
Eller helt enkel hålla käft...och byta samtalsämne till något roligare och mer relevant för besöket...
Så det testet kan ha gått riktigt år skogen...
Pöss på er, i brist på bättre... :)
Nästan som i elitidrott, man får värva...
Och här sitter jag på läktaren, och kan bara se och heja på...
Men, jag gläds åt att jag inte är bortglömd här i kyliga Sverige.
Det är alltid lika kul, när jobbrekryterare ringer MEJ på jobb jag inte ens har hittat...
Det boostar självkänslan !
För lite skrajset är det allt,
om min Indien-resa innebär att jag är helt borta från karriären...
Omkörd och glömd....för gammal, ja name it...
Egentligen är fenomenet läskigt, att tvingas synas och höras hela tiden för att va med på banan...Att vara färskvara, som förgås.
Att ta en paus och därmed ta risken, hoppas på en come-back...och att man därmed är på botten...
och aldrig tar sej upp igen.
Allt har blivit lite skruvat kan jag tycka,
huvudlös cirkus...
Gjorde iallafall en räcka tester, för det ska man göra...
Jag vet att jag har klockrent på chefsdelen...
men nu var det en del kundservice...
Får se hur den gick...
Exempel på frågor:
"En kund klagar på att det inte går att få en parkering, Du svarar då:
- Det är för att icke-kunder utnyttjar parkeringen fast de inte får"
Sen alternativen du har,
"Skulle du svara så ?"
Definitivt
Eventuellt
Självklart inte
Jag vet inte vilket som är service mot kund...
Skylla på alla bastarder som parkerar där, som inte är kunder...
Eller helt enkel hålla käft...och byta samtalsämne till något roligare och mer relevant för besöket...
Så det testet kan ha gått riktigt år skogen...
Pöss på er, i brist på bättre... :)