Indien Blues

Under Buddhas träd - En resa till Indien, som förändrade livet !

Passion 4 & getmamma

Publicerad 2013-03-31 07:13:00 i Kerala,

Nu finns det äntligen lite att visa upp !
Passion 4 Biryani börjar ta form och nu vill jag visa en förhandstitt till alla nyfikna följare av min resa.
Äntligen ser vi ett ljus, en ände och ett öppnande i sikte ! Dagarna varvas med jobbet att färdigställa shoppen och mata mina getbäbisar.
På bilderna ser ni vår glada "husägare" som vi hyr affärslokalen av och som är en av våra största supporters, hans sonhustru, hanverkare, Raj och lite av grannskapet - Och en morgontrött getmamma...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anne Vainio

Publicerad 2013-03-31 18:54:47

Underbart, Anette! Heeelt underbart! :-)

Svar: Tack Anne <3 Du är en färgklick som skiner klart !
Anette Magnusson

Postat av: Sjaunja

Publicerad 2013-03-31 19:14:46

Det är så himla underbart att följa din Indienresa! Du är så varm och levande och modig. Du är med och gör livet lättare för dina indiska vänner på ett genialt vis. Å vad läcker lokalen blir! Superfina färger! Reeespect!

Svar: Åh vad det värmde gott i hjärteroten ! Tack för den energiboosten...I grunden finns övertygelsen, men ibland är ytan vilsen och stormig Glada tillrop ger så mycket, här är jag väldigt vit...och kulturen är ibland en gåta...Så jag behöver verkligen era glada röster hemifrån emellanåt <3
Anette Magnusson

Postat av: Anneli Johansson

Publicerad 2013-04-02 15:46:53

Åhh vad kul! Jag blir så sugen att hjälpa till och fixa lite.. Kram!

Svar: Ja det är kul ! Men jösses, så mycket kulturskillnader...Man får handskas med sin ilska över ineffektivitet och ibland ren dumhet...Du är välkommen hit när vi fått ordning, det vore så kul om ni hade lust att komma och hälsa på sen ! Än är det en bit kvar....
Anette Magnusson

Postat av: Eva-Maria

Publicerad 2013-04-02 17:11:53

Anette. Jag har följt din resa från början och det verkar som att du hittat ditt lugn och jag tycker det är så underbart!!

Svar: Det är underbart och nu ska jag bara hitta en balans...Har ju ett liv i Sverige också :)Men det är bara en fråga om att komma tillrätta...med båda.
Kram
Anette Magnusson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anette Magnusson

....med förkärlek för det enkla goda livet !

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela